keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Kuulumisia

Olen ollut vähän kiireinen ja viime viikon tyystin poissa pelistä vähän pahemmaksi äityneen vitsatientulehduksen takia. Makasin kolme päivää kovassa kuumeessa ennen kuin antibiotit alkoivat vaikuttaa. Ainakin tiedän, ettei yksityisellä lääkärillä käynti Saksassa ole kallista, noin 20€ kerta. Toisaalta, ei täällä vissiin mitään julkista terveydenhoitoa olekaan, systeemi on ihan tyystin erilainen kuin Suomessa..

Nyt minulla on jäljellä enää tämä ja ensi viikko, iiks! Näin nopealla katsauksella mitä sanoisin oppineeni:

-asiakaspalvelua saksaksi, kunhan ei tarvitse kertoa tarkemmin tuotteiden "filosofiasta"
-markkinointia sosiaalisessa mediassa
-tuntemaan erilaisia uusiotuotantomerkkejä
-kirjoittamaan haastatteluja englanniksi blogiin
-ylipäätään englannin käyttöä viestinnässä
-tuotteiden esillepanoa liikkeessä
-tuotteiden valokuvaamista

Parasta työharjoittelussa:

-kotoisa ilmapiiri
-tsemppaavat ohjaajat
-vapaus
-luottamus

Ikävää työharjoittelussa:

-toisinaan stressaantunut ja kireä ilmapiiri
-riittämättömyyden tunne (ehkä enemmän oman pääni sisällä)
-useiden ohjaajien antamat, toisinaan ristiriitaiset ohjeet


Tällä hetkellä minulla on ihan hyvä fiilis työharjoittelusta. Minulla on vielä aika paljon tekemistä, koska teen neljä haastattelua englanniksi suomalaisten suunnittelijoiden kanssa. Näistä yksi on tehty ja julkaistaan heti kunhan suunnittelija vielä tarkistaa ettei ole asiavirheitä. Linkkiä tulee!

Olen haastanut itseäni työharjoittelun aikana ja ehdottanut extrajuttuja, joita voin tehdä, valokuvaukset, haastattelut. Välillä olen miettinyt, varsinkin haastattelun suhteen, josko otin liian ison palan purtavaksi, mutta koska on aloitettu, on myös tehtävä loppuun! Häpesin suunnattomasti, kun näin kaikki miljoonat korjaukset, joita kirjoittamaani tekstiin jouduttiin tekemään, mutta yritän muistaa, että olen harjoittelija ja tullut oppimaan. Eikä ammattiini kuuluu kirjoittaminen millään tasolla! Yritän siis parhaani ja varmistin vielä, että he varmasti haluavat minun tekevän loputkin haastattelut, vaikka englantini on niin huono. Vastaus oli kyllä. Eli let's work on it!

Koska postaukset ilman kuvaa ovat tylsiä, kuva halloweeniltä "Trash Barbie"


1 kommentti:

  1. Hyvä siskoo! Tuo on just sitä parasta oppimista. Kääk, miten sairaaksi virtatientulehduskin voi tehdä. Onneksi sait dropit. Mahtava kostuumi:)

    VastaaPoista